ورود/ثبت نام
جستجو
مرتبط ترین ها
به روز ترین ها
پر بازدیدترین ها
پر دانلودترین ها
فیلتر ها
از سال
تا سال
زبان
نوع محتوا
نوع دسته بندی
متن کامل
کلیدواژه: بانک داری قرض الحسنه ؛ تسهیلات قرض الحسنه ؛ خدمات بانکی ؛ کارت اعتباری تسهیلات قرض الحسنه ای ؛ نظام بانکی
نویسندگان: نظرپور، محمد نقی ؛ مصطفی پور، غلامرضا ؛ حاجی منجزی، مریم
ناشر: اقتصاد و بانکداری اسلامی
امروزه نقش بانکها و موسسات پولی و مالی در رشد و توسعه اقتصادی جوامع انکارناپذیر است. از طرفی بانکها به دلیل تعاملات نزدیک و تنگاتنگ با سایر بخشهای موجود در بازار، باید متناسب با تغییرات بوجود آمده، به روز رسانی شوند. یکی از ابزارهایی که در این راستا ابداع شده، کارتهای اعتباری میباشند، که به دلی... ادامه
سال:1395
مشاهده/دانلود
کلیدواژه: تجهیز و تخصیص منابع ؛ مشارکت تناقضی ؛ مطالبات غیرجاری ؛ منابع تملیکی یا آزاد
نویسندگان: نظرپور، محمدنقی ؛ کشاورزیان، اکبر
ناشر: اقتصاد اسلامی
یکی از چالشهای نظام بانکداری بدون ربا در ایران، عدم توجه به ماهیت منابع جذب شده از طرف بانکها به ویژه فقدان شناخت ماهیت منابع یا تسهیلات اخذ شده ازطرف مشتریان میباشد. این امر سبب شده است مشتریان بانکها و موسسات اعتباری اغلب در اندیشه دستیابی به منابع ارزان قیمت بانکی باشند. به دلیل عدم آشنایی نظ... ادامه
کلیدواژه: احسان ؛ انفاق ؛ خمس ؛ زکات ؛ صدقه ؛ قرض الحسنه ؛ کنش حمایتی
نویسندگان: نقی ایازی، سید علی
ناشر: آموزه های اقتصاد اسلامی
در فرهنگ دینی، کنش های مبتنی بر خیرخواهی و دگردوستی از نقاط قوت آدمی شمرده شده، مفاد آیات متعدد نیز به خوبی موٴید این نوع نگرش است؛ چنان که هیچ امری را بعد از انجام واجبات، مانند نیکی و خدمت به بندگان خداوند، باعث تقرب انسان به درگاه الهی نمی داند. جامعه هدف کنش های حمایتی و کارکردهای مترتب بر آن نی... ادامه
سال:1400
کلیدواژه: اثربخشی ؛ ارزیابی عملکرد ؛ استان هرمزگان ؛ برنامه چهارم توسعه ؛ مسکن روستایی
نویسندگان: شکوری، علی ؛ عسگری، نقی
ناشر: پژوهش های روستایی
بهبود و افزایش کیفیت خانه های روستایی از مهم ترین ابعاد ارتقای کیفیت زندگی روستایی و از اهداف مهم توسعه روستایی به شمار می آید. با توجه به اهمیت موضوع، دولت موظف شده است بر اساس قانون برنامه چهارم و قوانین بودجه ای از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برنامه افزایش کیفیت مسکن روستایی را به انجام برساند.... ادامه
سال:1383
کلیدواژه: بانکداری بدون ربا ؛ خرید ؛ دین ؛ عقد تورق ؛ فروش اقساطی ؛ قرض الحسنه
نویسندگان: سجادی، سید محسن ؛ یوسفی، محمدرضا ؛ نظرپور، محمدنقی
... ادامه
سال:1389
کلیدواژه: ایجاد جو صمیمیت و همکاری ؛ بهره وری نیروی انسانی ؛ شرایط فیزیکی و روانی محیط کار ؛ عوامل فردی ؛ عوامل مرتبط با شغل
نویسندگان: نقی لو، فرشید ؛ ابراهیمی ، سید مسعود
ناشر: اولین کنفرانس ملی مدل ها و تکنیک های کمی در مدیریت
هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان زنجان بودهاست.روش تحقیق توصیفی_پیمایشی، نوع تحقیق کاربردی، روش اجرا پیمایشی و روش جمع آوری داده ها میدانی می باشد.جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان بانک مهر ایران در استان زنجان و نمونه آماری 88 نفر و روش نمون... ادامه
کلیدواژه: بازاریابی داخلی ؛ رضایت شغلی ؛ رضایت مشتری ؛ شعب قرض الحسنه ؛ کیفیت خدمات
نویسندگان: کاظمی ، نقی ؛ رحمانی ، منانه ؛ هاشمی ، سیده زینب ؛ نوازنده ،عاطفه
ناشر: همایش سراسری مباحث کلیدی در علوم مدیریت و حسابداری
امروزه به علت افزایش رقابت در بازارهای مالی، توجه بنگاه ها و مؤسسات به حفظ مشتریان فعلی و جذب هر چه بیشتر مشتریان سودآور افزایش یافته است. برای جلب رضایت و اعتماد مشتریان می بایست کارمندانی راضی و وظیفه شناس تربیت کرد تا بتوان خدمات را به بهترین شکل ممکن ارائه داده و از این راه رشد و سودآوری و در نه... ادامه
سال:1394
کلیدواژه: بانک ؛ ربا ؛ صندوق قرض الحسنه ؛ قرض الحسنه
نویسندگان: لشکری، محمد ؛ حسینی، سید محمد ؛ معدنی، محمد علی
چکیده ربا در شرع اسلام بهعنوان یکی از مهمترین مفاسد اقتصاد مطرح است که عموماً در قرض مصداق پیدا میکند و از سویی قرض بهعنوان یکی از روشهای تجهیز و تخصیص منابع در بانکداری بدون ربای ایران مورد استفاده است؛ لذا به نظر میرسد که مراقبت از قراردادهای قرض جهت جلوگیری از ایجاد ربا یا شبهه آن ضروری باش... ادامه
کلیدواژه: بانکداری اجتماعی ؛ شمول مالی ؛ قرض الحسنه ؛ وام دهی گروهی
نویسندگان: سلیمی بنی, محمد ؛ قائدامینی, محمد
ناشر: سومین همایش ملی قرض نیکو؛ با تاکید بر تجربه عملیاتی بانکداری قرض الحسنه
تسهیلاتدهی گروهی یکی از انواع روشهای مدیریت فرآیندهای تسهیلاتدهی است که مؤسسات ارائهدهندهی خدمات مالی از آن هنگام مواجه با گروهی از مشتریان (مشتریان جمعی) استفاده میکنند. این سازوکار نخست در سال 1976 میلادی توسط بانک گرامین بنگلادش بهدست دکتر محمد یونس ابداع شد و سپس بانکهای دیگر جهان به پیر... ادامه
سال:1402
کلیدواژه: ارتباطات توصیه ای ؛ اعتماد ؛ قابلیت اعتماد ؛ کیفیت اطلاعات ؛ مفید بودن اطلاعات ؛ نگرش
نویسندگان: محمد کریمی ، حمیدرضا ؛ غفاری ، محمد
ناشر: کنفرانس ملی اندیشه های نوین و خلاق در مدیریت،حسابداری مطالعات حقوقی و اجتماعی
امروزه اعتماد به برند از اهمیت بالایی در موفقیت کسب و کارها خصوصا در محیط های رقابتی برخوردار است. لذا هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر ویژگی های ارتباطات توصیه ای در اعتماد به بانک و قصد استفاده از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران بود. ارتباطات توصیه ای شامل ابعاد کیفیت اطلاعات، نگرش نسبت به ارتباطات توصی... ادامه
سال:1397
بعدی
دسته بندی